Komunikat o ogłoszeniu programu „Opieka wytchnieniowa”

W związku z ogłoszeniem przez Ministra Rodziny i Polityki Społecznej naboru wniosków w ramach Programu ,,Opieka wytchnieniowa”- edycja 2021r którego celem jest wsparcie członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności lub osobami z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności oraz orzeczeniem równoważnym poprzez możliwość uzyskania doraźnej, czasowej pomocy w formie usługi opieki wytchnieniowej prosimy o kontakt osoby zainteresowane świadczeniem usługi opieki wytchnieniowej w ramach pobytu dziennego w miejscu zamieszkania osoby niepełnosprawnej z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Łabuniach ul. Orzechowa 10 lub pod nr telefonu: 84 611 30 08 w terminie od dnia 11.12.2020r do dnia 23.12.2020r.

 

Zapraszamy mieszkańców gminy do włączenia się do ogólnopolskiej akcji MY +

Zapraszamy Państwa do włączenia się do ogólnopolskiej akcji My +.

Akcja polega na pomocy seniorom w postaci przekazania im wypełnionego plakatu akcji MY + (/link do pobrania plakatu poniżej/).

Na plakacie wpisujemy kontakt osoby chętnej do świadczenia pomocy sąsiedzkiej oraz do ośrodka pomocy społecznej.

Co każdy mieszkaniec Naszej gminy może zrobić, aby pomóc?

pobrać i wydrukować plakat „Akcja My +” ze strony https://abcsenior.com/wp-content/uploads/2020/10/202010_My-plus_OK.pdf, jeśli nie otrzymał papierowej wersji

wypełnić plakat,

przekazać go wybranej po sąsiedzku osobie starszej,

Hasło kampanii MY + to „Bądź bliskim osoby starszej z sąsiedztwa”

Wszyscy wiemy, że osoby starsze teraz szczególnie potrzebują wsparcia, uwagi i realnej pomocy, dlatego nikt nie pomoże skuteczniej osobom starszym niż osoby z bliskiego otoczenia. Celem akcji jest sąsiedzka pomoc seniorom w tym szczególnie trudnym dla nich czasie.

Zachęcamy do włączenia się do akcji MY +.

Dane kontaktowe:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łabuniach
ul. Orzechowa 10
22-437 Łabunie
tel. 84 61 130 08
e-mail: gops-labunie@wp.pl

202010_My-plus_OK

Domowa opieka medyczna COVID-19

W związku z rosnącą ilością zakażeń koronawirusem (COVID-19) Ministerstwo Zdrowia uruchomiło projekt Domowej Opieki Medycznej (DOM), czyli systemu zdalnego monitoringu pacjentów z COVID-19 z grup podwyższonego ryzyka za pomocą aplikacji PulsoCare. Program 10 listopada został rozszerzony na całą Polskę.

Do programu DOM pacjentów ze zdiagnozowanym zakażeniem COVID-19 kwalifikują lekarze POZ na podstawie przeprowadzonego wywiadu medycznego. Zakwalifikowany pacjent otrzymuje poprzez SMS dane do logowania w systemie Pulsocare, a ponadto do jego domu listonosz dostarcza pulsoksymetr, dzięki któremu będzie na bieżąco badał poziom saturacji. Dane dotyczące zdrowia pacjentów są zbierane poprzez system PulsoCare, do którego są wprowadzane wyniki pomiarów pulsoksymetrem, i w którym pacjenci odpowiadają na pytania dotyczące stanu zdrowia w ankiecie. Aplikacja mobilna łączy się z pulsoksymetrem przez Bluetooth i sama sczytuje dane o poziomie saturacji i tętnie pacjenta. Dane można również wprowadzić do systemu ręcznie po samodzielnym sczytaniu ich z ekranu pulsoksymetru. W przypadku niepokojących sytuacji reagują konsultanci i lekarze pracujący w Centrum Kontaktu Domowej Opieki Medycznej. Konsultanci w Centrum otrzymują natychmiastowe powiadomienie w przypadku nieprawidłowego wyniku badania. Pacjent może zostać skierowany na zdalną konsultację,która odbywa się w formie teleporady z lekarzem. W razie konieczności konsultanci wzywają do pacjenta pogotowie ratunkowe. Kluczowe w tym procesie jest odpowiednio wczesne uchwycenie przez lekarzy grupy pacjentów, którzy ze względu na nagłe pogorszenie stanu zdrowia powinni trafić na leczenie szpitalne. Więcej informacji znajdziecie Państwona stronie internetowej https://www.gov.pl/web/domowaopiekamedyczna.

Informacja

Na podstawie § 1 pkt 6) Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 listopada 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. z 2020 r. poz. 1931) od 3 listopada 2020 r. do 4 grudnia 2020 r. wszystkie urzędy i jednostki organizacyjne administracji państwowej i samorządowej przechodzą na pracę zdalną.

 

W Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Łabuniach obsługę interesantów ogranicza się wyłącznie do spraw najpilniejszych, których załatwienie w sposób zdalny nie jest możliwe.

W każdej pilnej sprawie prosimy o kontakt telefoniczny tel. 84 611-30-08.

Wszystkie pozostałe sprawy można załatwiać poprzez skrzynkę podawczą lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: gops-labunie @wp.pl

Informator dla osób i rodzin dotkniętych przemocą w rodzinie. 

W związku z realizacją Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie na lata 2017-2020 zgodnie z pkt 3.1.3 ww. Programu, przedstawiamy zaktualizowany informator baz teleadresowych podmiotów oraz organizacji pozarządowych funkcjonujących na terenie powiatu zamojskiego, świadczących usługi dla osób i rodzin dotkniętych przemocą w rodzinie. 
baza-teleadresowa